Sunday, March 31, 2013

PLKN : Kisah 'Menarik'


Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam satu malaysia!

ex-plkn:  Malaysia bulehh!
non-plkn: ......

yes. itulah semangatnya haha
okai cool non-plkn mungkin tidak biasa ya. saya mengerti hoho

hum hum dahlama rasanya aku tak update pasal PLKN
aiyak sebenaqnya aku nak post sesuatu khas untuk kumpulan 2 tp taksmpat pulak T.T
takpa ayuh kita teruskan cerita

selama 74 hari aku disana
dah macam2 peristiwa atau cerita yg aku dah 'tonton'
mana taknya ada 368 ragam org kat kem aku

orait tanpa membuang masa mai aku kongsi sikit kisah2 'menarik'
pada setiap event yg ada kat PLKN.....


Kisah di Pertandingan Sastera dan Budaya

Sketsa tentang anak derhaka yg dipersembahkan oleh kompeni Bravo
sepatutnya ingin menimbulkan perasaan sedih dan simpati
tentang seorang bapa yg nazak
tp apakan kedua-dua watak ibu bapa diambil alih oleh wira2 hot yg dah 'femes'
menyebabkan para penonton gagal menahan diri dari gelak sejak awal  hingga tamat psmbahan
dan masalahnya jugak para juri dari kalangan pelatih sndiri
jugak gagal menerima mesej yg cuba disampaikan
apapon psmbahan depa memang dah mantop
cuma pnonton yg buat hal pulak deh

*rakaman yg aku rakam pun bergetaq .. sebab aku qeja gelak  ja hahaha

(pose warm-up sebelum psmbahan)

 

Kisah di Pertandingan Nasyid

okai memang byk psmbahan nasyid yg melibatkan jenazah pada mlm tu
tp wira Delta dgn bijak melakukan gimik yg cukup seremmmmm
nasyid ala akustik dgn gambaran seksaan kubur yg dipersembahkan
memang ramai wirawati yg menjerit dan ada gak woo yg menangis
tp persembahan wira delta agak keterlaluan
dgn tutup habes kesemua lampu
dan depa gak guna asap kemenyan yg berlebihan

esok harinya ada khabar angin
yg mengatakan ada bberapa orang wira nampak
lembaga putih di atas pokok berhampiran dorm wirawati pada mlm tu
di mana kebenarannya tak diketahui la...




*ehem aku jugak jadi MC malam tu. ceywah



Kisah di Hari Karnival Sukan

kegagalan kompeni Bravo memenangi sebarang acara yg ada haritu
meningkatkan smgt wirawati Bravo pada acara terakhir tari tali
dgn harapan memenangi sekurang-kurangnya satu acara pon jadilaaa
*tarik tali wira Bravo kalah final jugak 
set pertama wirawati Bravo dah menang dah
tp malang sekali set kedua dan ketiga berpihak pulak kepada kompeni Charlie  
menyebbkan kami Bravo gagal memenangi sebarang acara

harapan yg tlalu tggi oleh bbrapa wirawati Bravo untuk menang
menyebabkan depa xdpt menahan dari menangehh kerna terlalu kecewaaa
aku pon waktu tu dah smgt dah mcm nak menang tp kalah gak.aku pon mcm stress gila
*walopon aku tak meng tp semangat BRAVO!
ceyy kami ramai2 wira-wirawati Bravo pakat pujuk hat menangeh tuuu hahaha
aku dan lagi usik sorang wira ni suruh pujuk sorang wirawati ni
depa duaa ada hubungan istimewaa.ceywah
ingat dak post aku Cerita Wira E dan F. haa depala tuu huahua
" http://adyraksasa95.blogspot.com/2013/02/plkn-cerita-wira-wirawati.html "

haritu baru aku sedar yg hubungan kami SATU KOMPENI memang dah cukup akrab :)


 
 

 

  Kisah di Pilihan Raya Umum 


 YEZZA aku volunteer jadi geng SPR
tp aku rasa bukan tahap volunteer tapi bertuah dpt jadi geng SPR
sebab ramai kot pakat berebut nak jadi SPR. dan aku bernaseb baik ohyeh
 okai bestnya aku sebagai kerani satu
sebab keja aku check IC orang woo
dapat jaa IC aku usha habehh paihtu akai la usik orang tu
ada gak yg segan2 nak bagi IC. maaf ya tiada kompromi bagi ic anda cepat bhahaha

tp yg best nya cikgu2 jadi pelakon jemputan
depa berlakon jadi pengundi yg tak 'normal'
   mcm jadi orang gila,orang yg potong barisan, buat kecoh pa suma la
mengundang huru-hara kat tmpat pngundi tuu
aku qejaaa gelak jaaa hahhaha

dan dan taklupa kehebatan wirawati menyapu bersih 
kesemua jawatan yg dipertandingkan : PARLIMEN dan ADUN
cuma 4 calon ja, yg menang 2 la
apapon aku respek kat empat2 calon yg bertanding
depa memang 'GAH' waktu berpalimen
sampai satu dewan bergemaa. wuhuuu   





Kisah di Bilik Rehat

hum hum ni bukan kisah tapi fakta 'menarik'
lepas seharian ada aktiviti selalunya kami rehat kat dorm dan bilik rehat ja
bilik rehat ni pon sebenarnya memang jarang orang masuk
cuma ada tv dan meja meng pingpong
tiada tarikan sgt pon sapa nakp

tapi Bilik rehat ni cuma akan ramai orang bila ada cerita hindustan
sungguh la bilik rehat wira mcm tu
malam tu kalau ada cerita hindustan ja tudia pakat bermalam la kat situ haha
aku rasa wirawati pon sama dgn sebab haritu aku dgaq cerita depa mintak 'izin' nanak tiduq lewat
sbb nak tgok hindustan ramai2 
kuakuakua

satu bilik rehat gak akan meriah masa wira kena potong rambut
sebab kami potong rambut kat situ jaa
ceyy kalau cikgu takbg amaran sgt kat sapa tak potong rambut, smua cool ja tak potong
tudien sekali cikgu ugut nak bg hukuman
mlm last kena potong rambut tu mesti sesak bilik rehat
tudia beratur smpai barisan tu bentuk 'S' dah ih ih ih
tp ada jugak ketegaq tak potong rambut

*bak kata penghulu : berani buat berani tanggung, tak kantoi tak salah




    menyingkap kembali semua peristiwa2 yg dah aku alami
terasa sebak jugak. off course rindu tu memang ada
taksgkaaaaa dah genap 2 minggu aku tinggalkan PLKN
tsk tsk tsk

selama 2bulan setengah aku ada kat sana
kesan memori tu memang dalam sgt
rasa dah mcm PLKN tu kehidupan seharian aku
mcm dah biasa jaaaa

sebab tu pagi HARI TERAKHIR aku nak tinggalkan kem tu
aku menangis sorang2 dalam bilik air
hum hum tak kantoi la sbb aku bgkit awal tadak sapa waktu tu hohoho
lgpon kwn dorm aku hntaq msg kat aku pg tu gak
yg dia balek pg-pg buta sbb dia balek naik van ja

msg dia :
Kirim Salam kat semua kawan2 dorm c dan d..aq balik dulu..aq takkan lupa memori kita semua di sini...jumpa lain kali..k assalamualaikum..

aku :
Aku pon takkan lupa hg, waalaikumussalam KAWAN :)
.
.
.
.
.
.
-PLKN part 7 end-
 

1 comment:

  1. http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/sekolah-cuma-sampai-kelas-1-sd-pria-ini.html
    http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/ada-piramida-misterius-di-dasar-laut.html
    http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/gunung-agung-meletus-asap-dan-abu.html
    http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/kedatangan-seorang-pembantu-montok-yang.html

    Tunggu Apa Lagi Guyss..
    Let's Join With Us At Dominovip.com ^^
    Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami :
    - BBM : D8809B07 / 2B8EC0D2
    - WHATSAPP : +62813-2938-6562
    - LINE : DOMINO1945.COM
    - No Hp : +855-8173-4523

    ReplyDelete