Sunday, March 17, 2013

PLKN : Dalam Kelas



Alhamdulillah
aku berjaya jugak tamat latihan PLKN
2 bulan setengah atau 74 hari
rasa sat ja masa berlalu. Sungguh
Pejam celik Pejam celik


kesimpulan kecil

PLKN tak seperti yang dijangka. Tak terok mana dan ternyata seronok
*nanti post penutup aku cerita lebih lanjut

(acara lambung beret berakhirnya PLKN)

Indoor 

nak sembang pasal aktiviti indoor ni sikit ja
kalau nak dibandingkan aktiviti outdoor mungkin kena 3 post pulak. haha
kay kay kebanyakan aktiviti indoor kat dalam kelas ja



Dalam Kelas 


setiap pagi ada kelas
start pukul 9.00- 12.30 tgh *rehat pkul 10.30 pagi
tapi kadang2 ada jugak kelas waktu petang *jarang sangat

(dua kali aku kelas yg sama. Cantekla)

kelas kat plkn bukan belajaq, bawak buku ka apa.
cuma dalam kelas ada la aktiviti, game, pastu penerangan dari cikgu
lain modul lain aktiviti dan pengisiannya

(tag nama masing2.wajib pakai dalam kelas)

jujurnya aku suka duk kat kelas
dari kena kawad ka atau bkumpul kat dewan makan
kat kelas ni lagi happy la sbb ada byk game
mungkin ada jugak pembelajaran ala tadika
time tu jelaa yg habes bosan pun


Memang la ramai orang kata bosan atau mengantuk dlm kelas
mana taknya, depa tuh tak melibatkan diri dalam aktiviti yg cikgu sediakan
contohnya bina bangunan ka apa,
yg tgok saja tu yg kata bosan
dah hmpa sendiri tak join. aiyak

*ni nasihat aku kat mereka yg nakp PLKN nti

KALAU NAK PLKN BEST. ANDA SENDIRI KENA LIBATKAN DIRI DALAM SETIAP AKTIVITI YG ADA. TAKKESAH LA OUDOOR KA INDOOR. BARU LA ANDA ENJOY. JANGAN SEKADAR JADI PAK PACAK ATAU PENONTON. INGAT TIME NI NAK MENONJOL PON. HAHA

(robot KN 02, tgn tu aku yg buat. haha)

kat dalam kelas jugak kami belajaq buat origami burung
pastu ada jugak belajaq cara menjugel *hatni aku tak berjaya
haritu ada jugak explorace antara kelas
taklupa buat sketsa tentang tokoh
yg paling best buat mesin guna anggota badan manusia
dan 1001 game yd takpnah aku main

(setiap bulatan tu ada kumpulan kecil masing2)

ceyy kat dalam kelas ada jugak peluang mereka2 yg nak cari pasangan kat plkn
ramai dah kawan aku berjaya. ehem
aku? hahahahahahahaha
*kite dah adeeee kat luaq cukup. hoot
ala kenai2 camtu adalaaa.
yg tak tahan ada helaian buku untuk isi emel, no telefon pa suma
tunggu lagi $.$ *dak aih aku baik


dan setakat ni dah ramai aku kenai wira-wirawati
dah berapa kumpulan kecil aku join
ada Bestari, After School, Super Champion, Ayam, Tanah
kat sini kami bkerjasama nk buat aktiviti apa2

(yg kosong puteh tu team aku buat. buat cincai ja)



satu lagi ada Perkongsian Terbuka
Seorang diri cakap kat depan semua kat dalam kelas.
yg ni aku suka sebab buleh dengaq luahan orang lain
ada jugak luahan yg lawok,
tak lupa jugak luahan kecewa dan marah
paling aku suka luahan yang sedih.
time tu aku pon sebak gak tengok orang berkongsi cerita
hmm aku penah berkongsi 3 kali
aaa aku kongsi yg aku ni sekolah lelaki dulu
so, aku mai sini jadi pemalu la nak smbang ngan wirawati *betoi
tapi aku cuba gak nak berkawan ngan semua orang. ceyy
HAHAHA



(amirul elok jaaa duk depan benderaa. macammmmm. hahah)

(Semangat nak ceriakan kelas sampai lekat atas siling)


(cikgu atie cikgu paling supporting, tapi kalau dia perli orang terasa jugak wo)


so,bagi aku masuk kelas kira best jugak
senang cerita kita kena libatkan diri la waktu dalam kelas
aktifkan diri anda. kayyy
goodluck


-PLKN part 5 end-

No comments:

Post a Comment