Monday, February 11, 2013

PLKN : Cerita Wira-Wirawati

Aku pon tak pasti
adakah semuanya dah diatur
kat sini aku dapat jumpa semua jeneh ragam orang yg ada kat dunia ni*tudia over
memang sempurna
ada alim, ada mesra alam, ada yg jeneh senyap, ada pulak misteri, ada yg main handfon 1/4 hari setiaphari,
ada lagi yg berani cari pasal, ada jugak muka tak malu, ada yg petah bercakap, ada mulut potpet,
 ada jugak yg pandai cakap ja, ada yg berpolitik, tak lupa ada yg gangster

kat sini aku nk kongsi la cerita2 melibatkan orang yg aku kenali di sana
nama aku tak bgtau untuk tidak menyinggung mana2 pihak :)


cerita wira A
aku satu kelas dgn dia
kira kami geng kelas yg bagi gelaran kat dia
Gelarannya : Ustaz Don
sebab waktu perkongsian dia mampu bercakap dgn laju
siap ada hadis pastu bahasa yahudi apatah
Wira A ni start femes bila dia diberi peluang bagi tazkirah selepas solat maghrib
wahhh dia bagi tazkirah  kira mantop la *kalah ustaz kem
 aku sndiri xpenah mengantuk waktu dia bagi tazkirah
mana taknya kami duk gelak ja
Humour dari wira A ni bukan dari mulut dia
tapi eksperiasi muka dia yg berbagai tu konfem buat orang gelak
dan dia bagi tazkirah memang betul2 feeling
kalau marah, marah sungguh. kalau sedeh, sedeh sungguh

Wira A: blablablabla. ade pahe?
Kami : paheeeeeeeeeee

*orang kelateee :D


cerita wira B
aku satu dorm dgn dia *satu kompeni jugak
karakter Wira B ni jeneh senyap, tadak reaksi dan misteri
 ahli kompeni aku pulak jeneh bising, mesra alam, nakal2 sikit
jadi adalah segelintir ahli tak 'berkenan' dgn Wira A
depa 'nasihat' dia supaya tegor la semua orang baru dapat bekerjasama
niat depa bagus tapi cara ja yg salahh
pastu berlaku la beberapa siri ketidakpuas hatian kat dorm aku
aku la duduk tak senang sebab aku ketua dorm tu *sekadar fakta bukan riak
tapi sebenarnya Wira B ni buleh ja sembang ngan orang
ada kawan aku sembang ngan dia slow2, dia bg respond ja
jadi nasihat aku kita kena guna cara baik2 bukan dgn paksaan
aku maseh risau sbb masalah ni belum selesai
 dan aku tak berpeluang lgsung nak betoikan keadaan
sbb aku takmau nk guriskan hati mana2 pihak

 *aku bagi buku suruh dia isi maklumat diri dia.
Wira B : hg pakai twitter jgak?
aku : mestilah :)



 cerita wira C
aku satu kompeni dgn dia *satu dorm jugak
ok mamat ni yg aku kata yg main handfon 1/4 hari setiap hari
dengar mcm mustahil tp tula kenyataannya
bila waktu rehat atau mlm ja mesti dia pegang handfon pastu kepala dia tggelam bawah bantal
kadang2 tu aku takpasti sama ada dia tidur atau tgh 'beramah-mesra' dgn handfon
oh ha handfon dia bawak 2 : satu bagi cikgu, satu lagi simpan kat dia
taktau la kenapa kerap sgt dia 'berbual' dgn phone dia tu
dengar2 kwn aku kata dia ada 5 'pasang'
taktau la dimana kebenarannya
kat PLKN pon dia sedang 'berusaha' cari sepasang lg
dan aku tgok usaha dan cara dia memang hebat
rasanya dah dapat kot noh.hahahah


aku: hg duk sembang apala kerap ngat?
Wira C: oh aku selalu peringat kwn aku ni sembahyang pa suma

*cakap dia ada betoi jgak sbb Wira C ni salah sorang imam kompeni aku. haa jgn terkejut



cerita wirawati D


aku kelas yg sama dgn dia
ok mula mula jgn salah faham ka apa nah
aku cerita pasal dia sbb ada kisah menarik haritu dlm kelas
hahahaha. sori aku gelak sbb teringat peristiwa tu
kan haritu dlm kelas ada pelajaran tentang 
"cara mengelakkan hubungan **** dgn pasangan"
ha ingat dalam kelas duk belajaq bnda budak2 ja ka, ada jugak hal2 dewasa
pastu cikgu suruh la wirawati D ni berlakon 
dia dah la jeneh pemalu so dia takmampu nak berlakon la tapi...
tudia dialog dia tulis sndiri perghh
ni dia antara dialog tu : 
"go to hell lah", "ingat muka kau hensem sangat", "kalau muka mcm mamat korea takpala"
dan baru aku tau yg dia ni KOREA jugak
takpa aku memahami. hahaha

aku : ceyy korea
Wirawati : ady, jgn bising lahh. malu la aku


cerita wira E + wirawati F

baiklah kedua-duanya satu kompeni dgn aku
cerita depa ni rasanya biasa ja tapi disebabkan aku tau sinopsis penuh mereka jadi aku nak kongsi la
sbb aku duk kacau wira E calling2 wirawati F.hahaha *aku jeles =.=
depa dua ni kelas yg sama jadi hubungan pon mudah rapat la kan
tapi sebenarnya wirawati F ni yg 'serang' dulu wira E ni
wirawati F call dia dua malam berturut-turut
dan wira E ni mcm rasa tggungjawab dia pulak call wirawati F mlm seterusnya
entah dunia ni memang indah depa dua dah 'bersama' dgn calling2 ja kan.
wahhh tak romantik tp ringkas
ceyyy depa duk saling berjelingan kat dewan makan
aku kira duk usik wira E jaaa. *memang makanan akula

aku : tak call ka?
wira E : Dia sakit. dia kata nak rehat malam ni.
aku : =.=


sebenarnya ada 1001 cerita tapi jenuh jugak la nk tulis
so, aku ambik yg plg ringkas ja
terlalu ringkas kalau nak dibandingkan sebulan lebeh dah aku kat sana.
xtau la apa lagi akan terjadi lepaih raya cina nanti
jeng jeng jeng

post seterusnya sembang pasal cikgu pulak.hahaha  


(gambar salah seorang Wira yg aku cerita di atas)


-PLKN part 3 end-

No comments:

Post a Comment