Tuesday, December 25, 2012

Diary of a wimpy kid.One word.Awesome


Diary of a wimpy kid
(Diari Budak Pengecut)
written by Jeff Kinney

Sinopsis: Greg Heffley seorang budak sekolah yg langsung tidak mempunyai sisi positif dalam dirinya. Dia yg hanya bergantung pada org lain malah sentiasa menyalahkan takdirnya kepada org lain.  (Amaran : Jangan tiru personalitinya !) Mana taknya setiap hari berlaku saja masalah/musibah ke atas dirinya. Yang menarik watak2 sampingan seperti ahli keluarganya dan rakan2 di sekolahnya mempunyai perwatakan yg berbeza, lucu malah di luar kotak fikiran anda.


"Hilarious!"
-Sunday Telegraph



aku pon tak pasti sama ada 
ia komik atau pon sebuah novel
tengok ni




( nak lagi ? : http://www.funbrain.com/journal/Journal.html)

senang aku labelkannya "buku"
 buku ni memang sesuai untuk aku
aku yg baru cenderung membaca novel
kena la start baca buku2 "ringan" camni


LAGIPON BUKU NI MEMANG BANYAK GENRE
NAK CARI?
SILA KE BAHAGIAN :


jika anda ke Popular : teens
jika anda ke MPH : children
jika anda ke Kinokuniya (KLCC) : bestseller


wah baru-baru ni aku pi Kinokuniya
berderet budak2 duk bersila baca buku ni
er sorang dua ja seusia dgn aku dok asyik baca buku ni
tapi aku rasa buku ni memang sesuai untuk semua lapisan


"International bestseller"
-Kinokuniya




MACAM MANA AKU BOLEH TIBA2 MINAT?

ok sebenarnya aku tengok movie nya dulu
yala buku ni femes takkan xdak org buat filem
macam twilight dan harry potter

setakat ni dah ada tiga movie


Diary of a wimpy kid (2010)
3/5 bintang



Diary of a wimpy kid : Rodrick Rules (2011)
4.5/5 bintang



Diary Of a wimpy kid : Dog Days (2012)
4/5 bintang


serius aku gelak habeh tgok movie dia
jadi apa lagi aku terus cari buku dia pulak
hm jalan cerita dia memang lain buku dgn movie
tapi watak dgn "masalah" maseh sama



sekarang novel dia dah ada 7 buah dan maseh bersambung

Diary of a wimpy kid
Diary of a wimpy kid : Rodrick Rules
 Diary of a wimpy kid : The Last Straw
 Diary of a wimpy kid : Dog Days
Diary of a wimpy kid : The Ugly Truth
Diary of a wimpy kid : Cabin Fever
 Diary of a wimpy kid : The Third Wheel











satu saja pesanan "ikhlas" aku
TAK KENAL MAKA TAK CINTA


"Awesome"
-Ady abdul rahman


No comments:

Post a Comment